Spännande roll som Customer Success Manager

Offertas framgång består av sina kunders framgång. Vi söker därför nu Customer Success Managers som hjälper våra kunder att bli framgångsrika genom vår produkter och tjänster!

Om tjänsten

Du kommer att sitta mellan våra Nykundsäljare och Account Managers i vår säljprocess. Du kommer att hjälpa nya och befintliga kunder, att komma igång med Offertas produkter och tjänster, innan du släpper de vidare till våra Account Managers. Ditt jobb går ut på att;

  • Grundligt utbilda och navigera våra kunder i deras kundkonto.
  • Presentera all befintlig funktionalitet på kontot och det som löpande utvecklas och lanseras.
  • Se över och förädla våra kunders offertmallar.
  • Se över och förädla våra kunders digitala profil. På Offertas sida, liksom övrigt.
  • Hålla nära kontakt med kunderna, för att hålla de aktiva i tjänsten samt förhindra missförstånd.
  • Ta emot beställningar och förnya kundkontrakt.

Även om du inte är i en säljroll, kommer du att ingå i vår Säljavdelning och i ett team bestående av en teamledare och flera Customer Success Managers. Din vardag består både av fysiska kundmöten och remote-möten. I arbetet kan resor utanför Stockholm förekomma.

Din bakgrund

  • ​Du har tidigare erfarenhet av onboarding, kundservice och/eller försäljning.
  • Du är bekväm med, och har tidigare erfarenhet av, att hålla presentationer.
  • Du har CRM-vana.
  • Du behärskar såväl svenska som engelska flytande i tal och skrift.
  • Datorvana och behärskar Microsoft Office produkter.
  • Meriterande om du har erfarenhet inom något grafikprogram.
  • Meriterande om du talar fler språk än ovanstående
  • Du har B-körkort

Som person är du:

  • Flexibel och bekväm att bemöta frågor, liksom söka svar.
  • Självmotiverad och målmedveten.
  • Trygg, pedagogisk och förtroende givande kommunikatör
  • Flexibel och kan göra flerdagsresor över hela landet.
  • Bekväm med kundkontakt, i fysiska möten liksom i telefonmöten.
  • Proaktiv, strukturerad och ansvarstagande och självgående i ditt arbetssätt.
  • Rådgivande, förbättringssökande och tålmodig.
  • Passionerad och intresserad av att identifiera kundernas utmaningar och behov, samt föreslå förbättringar.
  • Du lyssnar på kunden, sätter upp mål samt analyserar och kommer med idéer.
  • Energisk, glad och entusiastisk

Vi erbjuder dig

  • En dynamisk arbetsplats och en stimulerande vardag, med goda utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling.
  • Fast månadslön
  • Möjlighet till rörlig lön genom både individuella och teambaserade prestationer.
  • Generöst friskvårdsbidrag
  • Kontor i centrala Stockholm

Om Offerta

Offerta grundades 2008 med syfte att förändra och förenkla sättet att köpa tjänster. Vi ville göra det lika enkelt för företag att hitta nya kunder som för kunder att hitta ett bra tjänsteföretag. Därför har vi på Offerta samlat tjänsteföretagen och kunderna på ett och samma ställe så att det blir enkelt att hitta, jämföra och välja tjänsteföretag direkt på nätet.

I dag är Offerta Sveriges största tjänsteförmedlare och består av närmare 50 medarbetare som tillsammans jobbar för att ständigt leverera den bästa tänkbara tjänsten till både företagare och tjänsteköpare.

Är du intresserad?

Vill du bli en del av vårt härliga team och bidra till den fortsatta framgångssagan? Skicka din ansökan till gedeon.zewde@offerta.se