Tips & guider
5 enkla steg för att undvika missförstånd med dina kunder
2023-09-14
Lägg gärna på lite extra tid från er sida. Kunden blir bara glad om ni sen jobbar snabbare än vad som var sagt, och uppstår det problem i projektet har ni extra tid över till att fixa det.
Den ekonomiska biten ska vara specificerad och tydlig innan projektstart. Då undviker man 80 procent av alla konflikter som kan uppstå. Det som står på pappret gäller.
Berätta om något går fel och uppdatera kunden kontinuerligt om projektstatus. Var ärlig och öppen med förväntningar om hur projektet kommer fortlöpa så kommer inga obehagliga överraskningar längs vägen. Uppstår en konflikt, lös den direkt innan ni går vidare. Konflikter grundar sig nästan alltid i missförstånd.
Att ha en välfungerande kommunikation med kunden är väldigt viktigt. Är kommunikationen tydlig kan onödiga missförstånd ofta undvikas. Offertas verktyg erbjuder en chatt-funktion där ni kan kommunicera direkt med era kunder, vilket spar mycket värdefull tid. När era kunder har frågor om projektet som de anställer er för så känns det tryggt för dem att få svar snabbt.
Vi är alla människor och allt behöver inte vara överdrivet trevligt, men kom ihåg att kunden har en liten insikt i ert arbete och ofta känner sig ängsliga. Är de otrevliga kan det bero på oro för att projektet inte ska förvandlas till surdeg, alla vinner på att hålla en god ton längs vägen.
Med Offerta får ni kontakt med kunder som har kvalitetssäkrats och granskats.
Spara tid - besvara uppdrag och erbjud era tjänster
Vi skickar förfrågningar till dig
Du väljer vilka du vill besvara
Vill du ha roligare och mer lönsamma uppdrag? Då kan du lägga in en intresseanmälan hos oss så kontaktar vi dig och berättar hur du kommer igång.