Logga in
Offerta logotyp. Vit på grön bakgrund.Offerta logotyp. Vit på grön bakgrund.
Anslut företag
Logga in
Få offerter
Guider & tipsSå funkar Offerta - få offerterFå offerter på bygg & renoveringFå offerter på städningFå offerter på flytthjälp
Företag
Anslut företagSå funkar Offerta - anslut företagFöretagsartiklar
Om Offerta
Kontakta ossVanliga frågor och svarPressJobba hos ossSkriv upp dig på vårt nyhetsbrev
Adress

Offerta Group AB

Kungsbron 1

info@offerta.se

010 - 33 020 11

Integritetspolicy

2025 Offerta AB. Alla rättigheter är förbehållna Offerta AB.

Offerta logotyp. Vit på grön bakgrund.
  1. Hem
  2. /
  3. Företagsartiklar
  4. /
  5. Tips & Guider
  6. /
  7. Omdömen och kvalitetsstämplar är det viktigaste för köparen
Tips & Guider

Tips & guider

Omdömen och kvalitetsstämplar är det viktigaste för köparen

2024-12-06

Närbild på en person som håller i en stämpel, redo att verifiera certifikat på papper

En vanlig missuppfattning i många branscher är att priset är det viktigaste när kunden väljer företag. Folk vill inte betala för kvalitet, men ändå ha det bästa. Detta leder till att det dyker upp oseriösa aktörer på marknaden för att tillgodose dessa prisjägares önskan. Frågan är, håller det i längden?

Vikten av omdömen

Svaret är att det inte gör det. Dåligt utförda jobb måste göras om av ett proffs vilket leder till att det blir mer än dubbelt så dyrt för kunden i slutändan. Företag som inte kan utföra bra jobb får snabbt ett dåligt rykte och får svårt att överleva, speciellt i tider som dessa när kunder har så lätt att lämna omdömen online.

I en fungerande marknadsplats kommer det därför tillslut bara finnas en majoritet av både seriösa kunder och seriösa företag. När kunder kommer till oss för att leta företag är omdömen från andra kunder det viktigaste.

Efter att ha samlat in omdömen från kunder eller genom att publicera referensjobb och kvalitetsstämplar blir det lättare och lättare att vinna kunder. Att bara erbjuda låga priser räcker inte.

Så arbetar vi

Offerta arbetar endast med bra företag och bra förfrågningar. Vår tjänst är självsanerande och företag som inte håller måttet kommer tyvärr tillslut inte att kunna hänga med i konkurrensen. Dåliga förfrågningar från kunder med bristfällig information publiceras inte.

Håller du måttet och känner dig redo att ta nästa steg med ditt företag? Bra, lämna en intresseanmälan så hör vi av oss inom kort för att berätta mer.

Hitta nya kunder och väx ditt företag
Få fler kunder
Ta del av uppdrag i din bransch och region via vår app. Välj själv vilka förfrågningar du vill besvara och när.
Kvalitetssäkrat
Vi kontrollerar alla förfrågningar och alla företag som vill ansluta sig till oss. Tryggt för både dig och dina kunder!
Service i världsklass
För att säkra att du får ut maximalt av vår tjänst får du en egen personlig coach som guidar och hjälper dig.
Anslut ditt företagAnslut ditt företag
Därför ska du välja Offerta
Få fler kunder
Ta del av uppdrag i din bransch och region via vår app. Välj själv vilka förfrågningar du vill besvara och när.
Kvalitetssäkrat
Vi kontrollerar alla förfrågningar och alla företag som vill ansluta sig till oss. Tryggt för både dig och dina kunder!
Service i världsklass
För att säkra att du får ut maximalt av vår tjänst får du en egen personlig coach som guidar och hjälper dig.
En orolig man ringer sin hantverkare och har frågor kring sin renovering
Tips & guider
5 saker kunden oroar sig för inför en renovering
Ägaren till Hortum, verksamma inom tomt & mark, lutar sig mot traktor
Kundberättelse
Hortum: "Många uppdrag har lett till så mycket mer"
Företagare arbetar med att samla in omdömen från nöjda kunder för att bygga upp ryktet kring sitt företag
Tips & guider
Framgångsrika företag har bra omdömen
Läs fler guider