Logga in
Offerta logotyp. Vit på grön bakgrund.Offerta logotyp. Vit på grön bakgrund.
Anslut företag
Logga in
Få offerter
Guider & tipsSå funkar Offerta - få offerterFå offerter på bygg & renoveringFå offerter på städningFå offerter på flytthjälp
Företag
Anslut företagSå funkar Offerta - anslut företagFöretagsartiklar
Om Offerta
Kontakta ossVanliga frågor och svarPressJobba hos ossSkriv upp dig på vårt nyhetsbrev
Adress

Offerta Group AB

Kungsbron 1

info@offerta.se

010 - 33 020 11

Integritetspolicy

2025 Offerta AB. Alla rättigheter är förbehållna Offerta AB.

Offerta logotyp. Vit på grön bakgrund.
  1. Hem
  2. Företagsartiklar
  3. Städ & Lokalvård
  4. Så vinner du över konkurrensen i städbranschen
Städ & Lokalvård

Tips & guider

Så vinner du över konkurrensen i städbranschen

2024-12-06

Städare med gula städhandskar tvättar spegel i badrum

Idag finns det en uppsjö av städfirmor och en ännu större pool av människor och företag som letar städfirma. Det är inte helt enkelt att bryta sig in en livligt blomstrande marknad, men det finns smarta vägar att gå.

Dessa tips kan hjälpa till att öka dina chanser att vinna över dina konkurrenter:

Personlig kontakt

Folk vill känna sig trygga med städbolaget de har anlitat för att komma hem till dem eller till deras kontor. Ha därför en personlig kontakt med dina kunder, var tydlig med allt och lyssna på deras behov.

Positiva omdömen

Du måste förstå vad kunderna behöver för att känna sig trygga med den firma de väljer. Folk anlitar inte en städfirma för att de har sett en annons i en tidning eller dess namn på en flyer. Folk anlitar en städfirma för att den har andra nöjda kunder att visa upp.

Stick ut

Bestäm vad som ska vara unikt med din firma, och varför kunderna ska välja dig. Ska du specialisera dig inom ett visst område, t.ex. kontorsstäd, eller etablera dig starkt endast lokalt, lyfta fram ditt fokus på nöjda kunder eller ha det mest konkurrenskraftiga priset? Fundera på hur du vill att ditt företag ska sticka ut bland konkurrensen, och det viktigaste - varför kunden ska välja just dig.

Rätt städteknik

Städning är ett fysiskt krävande jobb, så se till att du inte sliter ut dig. Se därför till att lära dig rätt städteknik för att undvika skador som kan leda till att du förlorar städjobb till dina konkurrenter.

Marknadsplatser online

Det är viktigt att finnas på samma plats som kunderna. Den största delen av dagens köpare av städtjänster hittar sin firma via marknadsplatser på nätet.

Digital närvaro

Digital närvaro är mycket viktigt idag. Om ditt företag har en hemsida och även finns på en marknadsplats som Offerta så sticker du redan ut bland många av dina konkurrenter och får det lättare att hitta kunder.

Marknadsföring

Ta marknadsföringen på allvar. Se till att du har en utförlig företagsprofil och möjligheten att samla in och visa upp referenser och omdömen. Då kommer framgången komma som ett brev på posten.

Hitta nya kunder och väx ditt företag
Få fler kunder
Ta del av uppdrag i din bransch och region via vår app. Välj själv vilka förfrågningar du vill besvara och när.
Kvalitetssäkrat
Vi kontrollerar alla förfrågningar och alla företag som vill ansluta sig till oss. Tryggt för både dig och dina kunder!
Service i världsklass
För att säkra att du får ut maximalt av vår tjänst får du en egen personlig coach som guidar och hjälper dig.
Anslut ditt företagAnslut ditt företag
Därför ska du välja Offerta
Få fler kunder
Ta del av uppdrag i din bransch och region via vår app. Välj själv vilka förfrågningar du vill besvara och när.
Kvalitetssäkrat
Vi kontrollerar alla förfrågningar och alla företag som vill ansluta sig till oss. Tryggt för både dig och dina kunder!
Service i världsklass
För att säkra att du får ut maximalt av vår tjänst får du en egen personlig coach som guidar och hjälper dig.
Städerska ska skrubba toalett med toalettborste
Tips & guider
5 orättvisa myter om städyrket
Ägarna till Finemang städ står rygg mot rygg mot tealfärgad bakgrund
Kundberättelse
Finemang städ: "Nu fyller vi 90% av tiden med jobb"
En person sträcker ut sin hand och hjälper en annan person
Tips & guider
Varför ska ditt företag välja Offerta?
Läs fler guider