Logga in
Offerta logotyp. Vit på grön bakgrund.Offerta logotyp. Vit på grön bakgrund.
Anslut företag
Logga in
Få offerter
Guider & tipsSå funkar Offerta - få offerterFå offerter på bygg & renoveringFå offerter på städningFå offerter på flytthjälp
Företag
Anslut företagSå funkar Offerta - anslut företagFöretagsartiklar
Om Offerta
Kontakta ossVanliga frågor och svarPressJobba hos ossSkriv upp dig på vårt nyhetsbrev
Adress

Offerta Group AB

Kungsbron 1

info@offerta.se

010 - 33 020 11

Integritetspolicy

2025 Offerta AB. Alla rättigheter är förbehållna Offerta AB.

Offerta logotyp. Vit på grön bakgrund.
  1. Hem
  2. /
  3. Företagsartiklar
  4. /
  5. Kundberättelser
  6. /
  7. Framgången bakom Årets Tjänsteföretag 2024
Kundberättelser

Kundberättelse

Framgången bakom Årets Tjänsteföretag 2024

2025-05-07

En medarbetare från Pribaltika lyfter flyttlådor framför en flyttbil

För tredje året i rad vinner Pribaltika Tjänster titeln som Årets Tjänsteföretag hos Offerta. Utmärkelsen baseras på framstående kundrecensioner och höga betyg från kunderna under året som gått, så det råder ingen tvekan om att det familjeägda flytt- och städföretaget gör något alldeles extra bra. Vi tog tillfället att fråga vad som ligger bakom framgången och hur de prioriterar för att lyckas i branschen.

“

Vi är väldigt glada över att våra kunder uppskattar vårt arbete så mycket. Att vinna denna titel för tredje gången ger oss både förtroende och bekräftelse på att vi gör ett bra jobb.

Kundnöjdheten håller motivationen uppe

Pribaltika firar snart sitt sjunde verksamhetsår. Det hela började med två anställda, där ägaren och hans fru lade grunden till verksamheten. Idag har företaget fler än tio medarbetare som varje dag hjälper kunder med allt från flytthjälp till städning. Det som håller engagemanget levande i en bransch som kräver hög kvalitet och kundnöjdhet är både företagets tillväxt, men också kunderna.

- Företagets tillväxt är väldigt motiverande, men framförallt får vi energi och passion från våra kunder som lägger sitt förtroende i våra händer. Att vi får möjligheten att hjälpa dem genom en så viktig händelse som att flytta till ett nytt hem känns stort, då vill vi verkligen att de ska känna sig trygga genom hela affären. Därför lägger vi stor vikt vid deras omdömen och feedback, det blir som ett resultat av vårt arbete. Samtidigt hjälper det oss att ständigt förbättra våra processer och minimera fel.

Välmående medarbetare – en viktig del av framgången

Även om Pribaltika gör allt för att kundernas upplevelse ska vara så smidig som möjligt finns en annan tydlig prioritering som de själva anser ligga till grund för framgången: Medarbetarna.

– Våra medarbetare kommer alltid i första hand. Vi vill att de ska ha bra arbetsvillkor och en konkurrenskraftig lön, det måste vara vår första prioritet. När medarbetarna mår bra kan de utföra ett bra jobb. Kunderna kommer därefter, och vi gör absolut allt vi kan för att deras upplevelse ska vara så smidig och stressfri som möjligt. På tredje plats kommer företagets intäkter. Vi tror att den här prioriteringsordningen utgör en viktig del av vår framgång.

Samarbetet med Offerta – en avgörande faktor

Pribaltika Tjänster gick med i Offerta för ungefär sex år sedan, och de hävdar att samarbetet har varit en nyckel till deras framgång. Men hur gör man egentligen för att sticka ut på Offerta bland andra, liknande företag? Enligt Pribaltika handlar det om att bemöta varje kund på ett individuellt sätt.

– Vi vill att varje kund ska känna sig viktig och sedd. Genom att anpassa vårt arbetssätt och försäkra oss om att kunderna är nöjda skapar vi ett gott rykte. Sen var det absolut lite läskigt att skriva kontrakt för ett helt år då när vi var ett litet företag. Vi började med ett mindre paket, men år efter år har vi ökat samarbetet. Idag har vi en omsättning på cirka 7 miljoner kronor, och vi är övertygade om att Offerta har spelat en viktig roll i den prestationen.

Pribaltikas bästa tips för att lyckas på Offerta

Bygg kundförtroende

Arbeta hårt för att snabbt bygga ett ordentligt kundförtroende. Att kunderna känner sig trygga ger ert företag ett gott rykte på en gång.

Gör ett bra jobb med varje individuell kund

Hitta ett individuellt förhållningssätt till varenda kund. Ingen kund är exakt som en annan, men sträva efter att leverera ett effektivt och kvalitativt jobb - varje gång.

Se till att samla in omdömen

Samla så många positiva omdömen som möjligt på en gång efter slutfört arbete - det kommer ge ett otroligt resultat med tiden och öka chanserna till mer jobb.

Framtiden – engagerade medarbetare och kundernas uppskattning som ledstjärna

Så vad väntar egentligen framöver för det prisbelönta företaget? Pribaltika vill fortsätta att hålla en bra balans mellan tillväxt och hög kvalitet där kundernas förtroende ligger i fokus. Med en stadig grund, engagerade medarbetare och kundernas uppskattning som ledstjärna ser Pribaltika fram emot ytterligare ett framgångsrikt år.

– Vi är så djupt tacksamma för det förtroende och stöd vi fått under det gångna året. Det är tack vare Offerta och våra fantastiska kunder som vi har kunnat nå så stora framgångar. Vi ser fram emot att fortsätta erbjuda flytt- och städtjänster av högsta kvalitet.

Vill du också växa med Offerta?

Hittills har över 10.000 företag vuxit med oss. Anslut ditt företag genom att göra en intresseanmälan här nedan.

Anslut ditt företag

Gör en intresseanmälan
Hitta nya kunder och väx ditt företag
Få fler kunder
Ta del av uppdrag i din bransch och region via vår app. Välj själv vilka förfrågningar du vill besvara och när.
Kvalitetssäkrat
Vi kontrollerar alla förfrågningar och alla företag som vill ansluta sig till oss. Tryggt för både dig och dina kunder!
Service i världsklass
För att säkra att du får ut maximalt av vår tjänst får du en egen personlig coach som guidar och hjälper dig.
Anslut ditt företagAnslut ditt företag
Egenföretagare kontaktar kunder och presenterar sitt företag via sms
Tips & guider
5 tips för en att vinna kunduppdragen!
Företagare planerar schemat och fyller luckor
Tips & guider
10 tips för när du ska starta eget tjänsteföretag
Gammeldags marknadsföring, en tom lapp hänger på ett träd
Tips & guider
Nystartade företag - Fem vanliga misstag
Läs fler guider