Enkel marknadsföring för ditt företag


Nå ut till fler nya kunder

För såväl små och mellanstora företag som nystartade och till och med etablerade företagare är det svårt att nå ut till sina kunder i det vimmel av företag som finns idag.

Det är också svårt för en företagare utan mycket kunskap inom marknadsföring att konkurrera med de stora och väletablerade jätteföretagen och deras massiva reklamkampanjer. Traditionell marknadsföring i tv och radio ligger inte inom de flestas budget och reklam i tidningar ger oftast inte det resultat man verkligen behöver.

Det finns alternativ

Digital marknadsföring och större nätverk med så kallade ”pixlar” som kan analysera människors behov och intressen genom deras internetvanor har gjort marknadsföring prisvärt och gör det möjligt att rikta marknadsföringen mot en utvald målgrupp. Problemet som kvarstår är att den typen av marknadsföring kräver speciella kunskaper och erfarenhet. Det är inget man styr upp i en handvändning utan något som innebär att ha en person på heltidsanställning.

Vi hjälper dig att nå kunden!

På Offerta anställer och samarbetar vi med experter inom digital marknadsföring och det som man kallar för sökmotoroptimering. När du ansluter dig till oss så få du också ta del av vår omfattande marknadsföring.

Istället för att du måste lägga hälften av din tid som företagare på att nätverka, jaga nya kunder och marknadsföra efter bästa förmåga kan du lägga din tid på den typen av arbete ditt företag faktiskt drar in pengar på.

Företag anslutna till Offerta får tillgång till vår marknadsplats med ett årligt uppdragsvärde på 3,5 miljarder kronor. Här har du möjlighet att lämna offerter utifrån kunders förfrågningar och samtidigt bygga upp din digitala närvaro i våra kanaler med en företagsprofil och omdömen från kunder. Vi har olika typer av affärspaket med möjligheten att svara på så många offertförfrågningar som ditt företag mår bra av. Det är något som du kommer överens om tillsammans med din kontaktperson hos oss.

Vad du kan göra själv

  1. Skaffa en hemsida
    Det är alltid bra att ha sin egen hemsida. Idag söker 9 av 10 kunder tjänster och företag på nätet. Hemsidan är alltså inte bara bra för kunder som söker din typ av företag utan den blir också till en portal där helt nya kunder kan hitta dig genom sökord och Google.

  2. Närvaro på sociala medier
    Ett annat sätt för dig att nå ut till kunder är sociala medier som exemplevis Facebook och Instagram. Här kan även kunder kommunicera med dig på ett sätt som känns mer personligt och dina nöjda kunder kan till och med bli en kanal för gratis marknadsföring genom att gilla, rekommendera och recensera ditt företag.

  3. Ha genomarbetade offertmallar
    För ett företag är offertern det första intrycket kunden får av dig. Det kan vara väl värt att lägga den extra tiden det tar att skapa en offertmall som är både genomtänkt, snygg och lämnar ett gott första intryck hos kunden. Behöver du hjälp kan vi ta fram en åt dig.

  4. Gör en presentationsfilm
    Skapa en enklare film där du beskriver och presenterar ditt företag. Detta kan du göra på många olika sätt, men ett par snabba tips är att tänka på vad du vill kommunicera och åstadkomma, hur du vill uppfattas och vem du försöker nå. Denna presentationsfilm kan du sedan använda på din hemsida, ladda upp på Youtube och om du ansluter dig till Offerta kan du även använda den som en introduktion till ditt företag på vår hemsida.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig? Skicka då in en intresseanmälan här så hör vi av oss inom kort.

Vill du att kunden ska hitta dig?
Lämna intressenanmälan så hör vi av oss.

Mer från coachen