Framgångscoachen
-
3 orosmoln alla hantverkare känner igen
Att jobba inom byggbranschen kan vara tufft både fysiskt och mentalt, för det är inte bara ett stundtals tungt arbete utan det krävs även mycket för att få ett byggföretag att gå runt med vinst. De allra flesta oroar sig för att ekonomin ska dala och för många företagare
-
5 orättvisa myter om flyttbranschen
Många kan vid första anblicken tycka att flytthjälp verkar dyrt. Opålitliga firmor kan försöka locka kunder med ett lågt pris för att vinna affären, så firmor som lägger ett avsevärt lägre pris eller begär kontakt betalning bör undvikas. En seriös firma kan framstå som dyrare vid första anblick.
-
3 lärdomar från framgångsrika tjänsteföretag
Kanske är du trött på att läsa om pandemin men faktum är att den har förändrat mångas sätt att konsumera, leva och arbeta. Efterfrågan på en rad nya tjänster och varor har ökat och ingen kommer troligtvis glömma året när alla bunkrade toalettpapper och pasta.
-
Det är omöjligt för vårt företag
”Det kommer aldrig att gå – inte hos oss” är något vi ofta hör och många lever i föreställningen att hantverkarbranschen inte behöver bli digital. Ofta finns det en uppfattning om att verksamheten är så pass unik att den inte rent praktiskt skulle fungera på något annat sätt än idag.
-
Det kommer inte att funka – inte hos oss!
Det är lätt att tänka att man som hantverkarfirma inte har mycket att hämta online. Det är ju långt ifrån där själva jobbet sker, och att förlita sig på rekommendationer har ju funkat hittills?
-
Därför är småjobben en potentiell guldgruva!
Det finns gott om hantverkare i storstäderna, men att hitta pålitliga och duktiga hantverkare som utför mindre jobb är desto svårare att få tag på.
-
Kommunicera med kunderna gällande coronaviruset
Som småföretagare med mindre marginaler kan den närmaste tiden kännas tuff, hur kommunicerar man med kunder under en nationell kris? Vad bör man göra och hur ska man som företag förhålla sig till det hela?
-
Så pratar du med den uppkopplade generationen
Hur når man generationen som aldrig svarar i telefon? Som tjänsteföretag kan det kännas hopplöst att försöka sälja in sina tjänster till någon som vägrar telefonkontakt, alltid är upptagen och som har väldigt specifika krav.
-
5 tips för en att vinna kunduppdragen!
Vi träffar dagligen kunder som tycker att det är svårt att ta till vara på inkommande förfrågningar från kunder. För hur får man kunderna att bli intresserade av just ens eget företag och ta steget och göra en bokning?