Så fungerar Offerta för företag

När du fyllt i din intresseanmälan skickas den till oss på Offerta. Vi ringer upp dig inom 1-2 arbetsdagar för att berätta mer om tjänsten och hur vi kan hjälpa dig att hitta nya kunder. Tillsammans sätter vi upp en bevakningsprofil för din bransch och region. Du väljer själv vilka uppdrag, kundtyper och vilka uppdragsvärden som är intressanta för dig.

  1. 1. Bevaka din bransch
  2. 2. Kontakta kunden
  3. 3. Vinn uppdrag

Bli framgångsrik med oss

När vi publicerar uppdrag som matchar din bevakningsprofil så skickas dessa automatiskt till din e-postadress, eller via push-notiser om du använder Offertas mobil-app. Du kan alltid läsa hela kundens förfrågan som bland annat innehåller budget, tidsplan och detaljer om uppdraget innan du avgör om detta är intressant för dig. När du besvarar uppdraget får du tillgång till kundens kontaktuppgifter.

Eftersom du endast besvarar uppdrag från kunder som efterfrågat just ditt företags expertis är chanserna goda att du får utföra jobbet. Varje förfrågan kan besvaras av maximalt sex företag så du konkurrerar aldrig med fler än så. När du besvarat uppdraget väntar kunden på att bli kontaktad av dig för att höra vad du har att erbjuda. Då gäller det för dig att sälja in dig och förklara varför ditt företag är bäst lämpat för jobbet. Lyft gärna fram referenser från tidigare kunder här samt behörigheter och kvalitetsstämplar.

Hantverkare

Offerta i din mobil

iPhone-app

Läs och besvara inkomna förfrågningar snabbt och enkelt direkt i din iPhone eller Android-telefon. Du får en push-notis när vi publicerar ett uppdrag som matchar din bevakningsprofil.

Läs mer och ladda ner appen på AppStore eller Google Play.

Vanliga frågor företag

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får gällande hur tjänsten fungerar för dig som företag. Hittar du inte svar på det du söker här nedan är du alltid välkommen att kontakta Kundservice.

Vad kan Offerta hjälpa mig med?

Offerta är Sveriges största tjänsteförmedlare som hjälper dig få kontakt med nya potentiella kunder. Vi förmedlar årligen 70 000 uppdrag till ett värde på cirka 5 miljarder kronor och hjälper ditt företag att växa.

Du väljer själv vilka uppdrag, kundtyper och uppdragsvärden du vill bevaka och när vi publicerar förfrågningar som matchar din profil så skickas dessa till din e-postadress. Med Offertas app kan du även bevaka förfrågningar direkt i mobilen. Du väljer själv vilka uppdrag som känns intressanta för dig att besvara. Visa upp ditt företag på bästa sätt i din företagsprofil på Offerta och vinn nya kunder.

Fyll i en intresseanmälan med dina kontaktuppgifter så ringer vi upp dig inom 1-2 arbetsdagar för att berätta mer om tjänsten.

Våra affärspaket skiljer sig beroende på bransch och kommun samt vilka uppdrag och kundtyper du är intresserad av att bevaka. Därför finns inga prislistor med standardpriser utan detta baseras på ditt behov som du går igenom tillsammans med en handläggare när ni ställer in din bevakningsprofil.

Vi genomför alltid en kontroll av samtliga företag som ansöker om konto hos oss där vi ställer vi följande krav:

  • Företaget ska vara godkänd för F-skatt
  • Företaget ska vara momsregistrerat
  • Företaget ska vara skuldfritt hos Kronofogden

Kontrollen genomförs i samarbete med Creditsafe i Sverige AB och kontrolleras dagligen.

När du ansluter ditt företag sätter vi tillsammans upp en bevakningsprofil för din bransch och region. Du väljer själv vilka uppdrag, kundtyper och vilka uppdragsvärden som är intressanta för dig. Det innebär att du enbart blir notifierad om intressanta uppdrag och du kan alltid redigera din bevakningsprofil. Däremot har du tillgång till alla förfrågningar som publiceras på Offerta och kan välja att besvara vilka du vill, även om de inte ingår i din bevakning.

Vår kundservice arbetar varje dag med att manuellt granska och publicera alla förfrågningar som kommer in till oss. Behövs det mer information ringer vi upp kunden för att komplettera förfrågan. Vi garanterar alltid att minst en kontaktuppgift till kunden är korrekt, vanligtvis e-postadress.

När du besvarat en förfrågan får du tillgång till kundens namn, e-postadress och telefonnummer. Vi kontrollerar alltid kundens e-postadress så att denna är korrekt innan förfrågan publiceras.

Varje förfrågan kan besvaras av maximalt sex företag så du konkurrerar aldrig med fler än fem andra företag.

Du som företag kan reklamera en förfrågan om du anser att den inte är korrekt. Vi godkänner alla reklamationer som uppfyller vår reklamationspolicy. Vi garanterar alltid att minst en kontaktuppgift till kunden är korrekt, vanligtvis e-postadress. Om kunden inte återkopplar till dig, trots att vi kontrollerat att kundens kontaktuppgifter stämmer, är detta ingen giltig reklamation.

Alla potentiella kunder kan se din företagsprofil. Se till att ha en välfylld profil med en bra beskrivning om ditt företag, din logga, kvalitetsstämplar och kundreferenser. Be även dina kunder att lämna ett omdöme på ditt företag efter utfört arbete.

Om du glömt ditt lösenord klickar du här och fyller i din e-postadress så skickas ett mail med dina inloggningsuppgifter. Upplever du andra problem med din inloggning är du välkommen att kontakta kundservice.

För frågor om din företagsprofil och tekniska funktioner i kontot hittar du när du loggar in.

Som anslutet tjänsteföretag får du tillgång till Offertas app där du kan läsa inkomna förfrågningar och besvara dem snabbt och enkelt direkt i mobilen. Med appens push-funktion får du en notis i din mobil när vi publicerar ett uppdrag som matchar din bevakningsprofil. Därmed riskerar du aldrig att missa ett nytt uppdrag.

Push-notisen tar dig direkt till Offerta-appen och den aktuella förfrågan. Appen passar bra för dig som jobbar mycket ute på fältet och inte har möjlighet att sitta vid datorn och bevaka inkommande uppdrag.

Läs mer och ladda ner appen på
AppStore eller Google Play