”Offerta gör reklam för sig själva i rätt kanaler”


”Hos Offerta blir vi sedda, istället för att bara bli ett nummer i ett kundregister”, berättar Kaj Persson, vd för städfirman Traditionell Städ Tjänst.

”Offerta gör reklam för sig själva i rätt kanaler”

För Traditionell Städ Tjänst står kunderna i centrum, en vanlig klyscha – men ändå väldigt sann.
– Varje kund spelar roll, vilket vi vill visa i vår verksamhet. Vi är flexibla och ställer upp så långt som möjligt, även med kort varsel. Vi löser de flesta städproblem på ett positivt sätt, berättar Kaj Persson, en av grundarna av företaget – som gör allt inom städ och lite till. Från hem- och flyttstädning till kontorsstädning, gräsklippning och barnpassning.

Kaj grundade företaget tillsammans med Stefan Olsson våren 2011 och blev snabbt kontaktade av Offerta.
– Det Offerta erbjöd oss lät bra. Vi googlade lite och märkte att de var i lite samma sits som oss, relativt nystartade, vilket vi tyckte var kul. De var lyhörda och lyssnade på våra förslag. Som nystartat företag var det viktigt för oss att bli sedda, istället för att bara bli ett nummer i ett kundregister.

Sedan dess har det hänt en hel del och Traditionell Städ Tjänst har fått många nya kunder, samtidigt som de gamla har stannat kvar.
– När jag tittade i vårt kundregister hos Offerta häromdagen såg jag att sex av våra allra första kunder fortfarande är kvar. Det tycker jag är bra med Offerta, många av deras konkurrenter raderar sina register efter något år, men här finns allt du behöver kvar.

Kaj lyfter även fram Offertas marknadsföring som en fördel.
– Offerta gör reklam för sig själva i rätt kanaler, vilket leder till att vi får många seriösa och intresserade kunder. Jag tycker också att Offerta är väldigt prisvärda och hjälpsamma. Hos konkurrenterna kan det vara så att man får många förfrågningar, men eftersom flera av dessa är oseriösa så leder det till färre skarpa uppdrag än hos Offerta. För Offerta är det viktigt med kvalitet före kvantitet.

Något annat som Kaj lyfter fram är hemsidan, som han tycker är lättöverskådlig och smidig.
– Omdömesfunktionen är jätteviktig. Ju bättre omdömen du har, desto fler kunder kommer till dig. Det är också bra att du kan publicera information om ditt företag så kunderna lätt kan nå dig och hittar relevant information.


Skribent Andrea Mogren
”Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Offerta”
”Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Offerta”
Att bli egenföretagare är inte alltid resultatet av en uttänkt strategi. Monica Erikssons företagarresa med sin städfirma tog fart främst av en slump – och det blev lyckat.
”Offerta gör reklam för sig själva i rätt kanaler”
”Offerta gör reklam för sig själva i rätt kanaler”
”Hos Offerta blir vi sedda, istället för att bara bli ett nummer i ett kundregister”, berättar Kaj Persson, vd för städfirman Traditionell Städ Tjänst.
”Att städa folks privata hem kräver respekt och ödmjukhet”
”Att städa folks privata hem kräver respekt och ödmjukhet”
Innan Pia Runevik startade upp Göteborgs städ AB i juli 2014 jobbade hon med städning inom kommunen. Hon har alltid gillat sitt yrke, men kände att hon saknade möjligheten att själv styra sin vardag. Tillsammans med sin partner bestämde hon sig därför för att starta eget. Det var tre år sedan – i dag består bolaget av sju anställda.