“På Offerta kan alla lyckas”


Jonas Djurstedt är entreprenören som utan elkunskaper skapade ett framgångsrikt elföretag. Nyckeln har varit ett nära samarbete med Offerta och ett starkt kundfokus.

“På Offerta kan alla lyckas”

2013 anställde entreprenören Jonas Djurstedt en elektriker, gick med i Offerta och startade en elfirma — för att han ville och trodde på det. I dagsläget, bara tre år senare, har han sju anställda och har fått in drygt 1000 kunder via Offerta.

Från början arbetade Djurstedts El med andra jämförelsesajter, men ganska tidigt stod det klart att det var Offerta som de ville satsa på.
– Det finns flera stora skillnader mellan olika sajter. Den kanske största är att Offerta erbjuder fler jämföreslepunkter, inte bara pris utan även referenser och kompetens. Det handlar om att hitta den bästa hantverkaren, berättar Jonas och fortsätter: – Det gör så klart att man hela tiden måste utföra kvalitetsarbete hela tiden, för att få nya uppdrag.

Jonas har ett flertal tips till de som är nya med tjänsten. Inte minst att lägga mycket tid på att bygga upp sin presentationsprofil innan man drar igång.
– Gå själv in och testa att köpa en tjänst och se det ur kundens perspektiv. Då förstår du att du behöver tänka på hur du uppfattas och hur du presenteras på sajten. Jämför gärna hur liknande företag presenterar sig.

Eftersom Jonas är entreprenör i grunden, och inte elektriker, har han kanske en liten annorlunda syn på kundvård än många konkurrenter.
– Vi har specialiserat oss på mindre kunder och kunder som ofta fått nej eller blivit dåligt bemötta. De absolut nöjdaste kunderna är de som exempelvis har köpt en utomhusjacuzzi och behöver hjälp att koppla in den på kort varsel. Det är få timmars jobb men blir värdefulla referenskunder och oerhört lönsamt i längden, berättar han.

Att Offerta är något för de flesta företag är Jonas övertygad om. – På Offerta kan alla lyckas. Jag vinner flest eljobb – trots att jag inte är elektriker, konstaterar han.


Skribent Jozef Lego Silfverberg
”Jag slog årets budgetmål efter ett halvår.”
”Jag slog årets budgetmål efter ett halvår.”
Från noll till hundra inom loppet av några månader – så skulle man kunna beskriva Eric Rundbergs företagsutveckling. Planerna är stora och framgångarna har inte väntat på sig.
”Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Offerta”
”Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Offerta”
Att bli egenföretagare är inte alltid resultatet av en uttänkt strategi. Monica Erikssons företagarresa med sin städfirma tog fart främst av en slump – och det blev lyckat.
”Vi tänkte: Det här kan vi göra bättre”
”Vi tänkte: Det här kan vi göra bättre”
När Juha Tiesmäki startade företag inom städbranschen i början av 2000-talet faxade han potentiella kunder. I dag får BF Flytt & Städ in 70 procent av jobben via Offerta. Vice vd:n berättar hur kvalitet och service leder framåt när den digitala tekniken gör kunderna mer pålästa än någonsin.
Ring oss på 010-33 020 11 eller bli uppringd