“På Offerta kan alla lyckas”


Jonas Djurstedt är entreprenören som utan elkunskaper skapade ett framgångsrikt elföretag. Nyckeln har varit ett nära samarbete med Offerta och ett starkt kundfokus.

“På Offerta kan alla lyckas”

2013 anställde entreprenören Jonas Djurstedt en elektriker, gick med i Offerta och startade en elfirma — för att han ville och trodde på det. I dagsläget, bara tre år senare, har han sju anställda och har fått in drygt 1000 kunder via Offerta.

Från början arbetade Djurstedts El med andra jämförelsesajter, men ganska tidigt stod det klart att det var Offerta som de ville satsa på.
– Det finns flera stora skillnader mellan olika sajter. Den kanske största är att Offerta erbjuder fler jämföreslepunkter, inte bara pris utan även referenser och kompetens. Det handlar om att hitta den bästa hantverkaren, berättar Jonas och fortsätter: – Det gör så klart att man hela tiden måste utföra kvalitetsarbete hela tiden, för att få nya uppdrag.

Jonas har ett flertal tips till de som är nya med tjänsten. Inte minst att lägga mycket tid på att bygga upp sin presentationsprofil innan man drar igång.
– Gå själv in och testa att köpa en tjänst och se det ur kundens perspektiv. Då förstår du att du behöver tänka på hur du uppfattas och hur du presenteras på sajten. Jämför gärna hur liknande företag presenterar sig.

Eftersom Jonas är entreprenör i grunden, och inte elektriker, har han kanske en liten annorlunda syn på kundvård än många konkurrenter.
– Vi har specialiserat oss på mindre kunder och kunder som ofta fått nej eller blivit dåligt bemötta. De absolut nöjdaste kunderna är de som exempelvis har köpt en utomhusjacuzzi och behöver hjälp att koppla in den på kort varsel. Det är få timmars jobb men blir värdefulla referenskunder och oerhört lönsamt i längden, berättar han.

Att Offerta är något för de flesta företag är Jonas övertygad om. – På Offerta kan alla lyckas. Jag vinner flest eljobb – trots att jag inte är elektriker, konstaterar han.


Skribent Jozef Lego Silfverberg
”Målet är att vi under nästa år ska dubbla antalet anställda från nuvarande åtta till 15.”
”Målet är att vi under nästa år ska dubbla antalet anställda från nuvarande åtta till 15.”
För sju år sedan startade Robert Hindorff Stockholms TakEntreprenad med eget plåtslageri. Sedan dess har företaget haft fullt upp och nu tar han nästa steg i utvecklingen.
”Offertas starka varumärke är på allas läppar”
”Offertas starka varumärke är på allas läppar”
”Offertas app är ett oumbärligt verktyg som genererar massor av jobb”, säger Magnus Nordahl, ägare till målerifirman Colorpro.
”Jag slog årets budgetmål efter ett halvår.”
”Jag slog årets budgetmål efter ett halvår.”
Från noll till hundra inom loppet av några månader – så skulle man kunna beskriva Eric Rundbergs företagsutveckling. Planerna är stora och framgångarna har inte väntat på sig.
Ring oss på 010-33 020 11 eller bli uppringd